Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 08.07.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
Eseje
Vydání první
Brno : MOBA, 2021
372 stran ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-243-9457-2 (vázáno)
Český historik a úspěšný spisovatel se zamýšlí nad problematikou svobody projevu a jejími omezeními v kontextu současné doby a zároveň s přihlédnutím k poučení, které nabízí historie. Autor se v textu zabývá svobodným myšlením, společenskou komunikací a jejími úskalími, věnuje se problematice masmédií, mediálním manipulacím, komunikaci informací a dezinformací. Jeho pozornost není soustředěna jen k současnému stavu věcí, v každé kapitole nabízí i pohled do historie dané oblasti. Publikace přináší obsáhlé kapitoly o dějinách českých tištěných médií, o historickém vývoji rozhlasu a televize. Závěrečná kapitola se zaměřuje na teorii poznání a jejím proměny v dějinách filozofického myšlení..
001941442
ÚVOD 5 // O SVOBODĚ PROJEVU 6 // MYŠLENÍ A JEHO PROMĚNY 11 // Svoboda myšlení - nedotknutelná pevnost? 12 // Starověk 16 // Středověk 21 // Reformace 29 // Rekatolizace 40 // Je to pořád stejné 51 // 0 KOMUNIKACI 53 // Hranice komunikace 54 // Způsoby mediální komunikace 57 // Koncepce propagandy 60 // Model mediální komunikace 63 // Rétorika 65 // Antická rétorika 68 // Středověká rétorika 73 // Diktamina 74 // Univerzitní rétorika 76 // Humanistická rétorika 78 // Konec rétoriky v moderní době 80 // TECHNIKY KOMUNIKACE 85 // Sdělení a manipulace 86 // Komunikace 89 // Aristotelská logika 89 // Ockhamova břitva 96 // Specifické břitvy 99 // ňečnické triky 101 // Odvádění pozornosti 103 // Působení na city 108 // Žonglování s argumenty 111 // Hrátky se statistikou 114 // Kauzální klamy 117 // Šikovné klamy aneb jsme úplně mimo 121 // Marketingová komunikace 124 // Manipulativní formy reklamy 126 // Skrytá a podprahová reklama 128 // MÉDIA 135 // Média nejsou evangelium 136 // Reálný a mediální obraz 137 // Mediální gramotnost 140 // Masová komunikace 141 // Informační poslání médií 143 // Kultivační poslání médií 147 // Vytváření veřejného mínění 150 // Izolacionistické poslání médií 153 // Rituální poslání médií 157 // Fake news 159 // Overtonova okna 164 // DĚJINY ČESKÝCH TIŠTĚNÝCH MÉDIÍ 169 // Média a masy 170 // Mediální středověk 172 // Média v době renesance 174 //
Média v barokních časech 176 // Média národního obrození 178 // Revoluční žurnalistika 184 // Média ve druhé polovině 19. století 187 // Média na cestě k samostatnému Československu 198 Média mezi dvěma světovými válkami 205 // Média za protektorátu 215 // Média na cestě od osvobození k Únoru 1948 220 // Média za socialismu 225 // Média v době postsocialistické 236 // O MODERNÍCH MÉDIÍCH 241 // Není všechno zlato, co se třpytí 242 // Počátky rozhlasu 245 // Radiojournal 246 // Rozhlas za okupace 250 // Zápas o Československý rozhlas 252 // Rozhlas za komunismu 254 // Rozhlas po sametové revoluci 260 // Vznik české televize 263 // Osudy socialistické televize 268 // Televize na cestě k dnešku 274 // Internet 282 // HUMOR JE NÁŠ ŠTÍT 287 // Osudy náčelníka 288 // Adélka vychovává venkov 292 // Není nad pevný názor 297 // Kaplička 302 // Všechna moudrost světa 305 // Modré uši 308 // FILOZOFIE POZNÁNÍ PRAVDY 313 // Podstata filozofie 314 // Základní filozofická otázka 316 // Filozofické kategorie 318 // Klasická starořecká filozofie 321 // Helénistická filozofie 327 // Křesťanská patristika 330 // Od patristiky ke scholastice 336 // Středověká scholastika 339 // Renesanční a humanistická filozofie 343 // Racionalismus 349 // Filozofie osvícenství a empirismus 351 // Od romantismu k materialismu 355 // Hranice moderní filozofie 361 // Filozofové 20. století 363 Co je tedy poznání a jak reagujeme na okolní svět? 371 // EPILOG 372
(OCoLC)1267679062
cnb003343208

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC