Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(5) Půjčeno:10x 
BK
EB
Vydání 1.
Praha : Grada, 2023
263 stran ; 25 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-271-3049-8 (vázáno)
ISBN 978-80-271-6946-7 (online ; pdf)
Psyché
Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
Popsáno podle tištěné verze
001941882
Předmluva 9 // Úvod do problematiky 16 // 1 Mechanismy a obsahy transgeneračního přenosu na příkladu // traumatu 30 // 1.1 Trauma 30 // 1.2 Definice transgeneračního přenosu 32 // 1.3 Konceptualizace přenosu 32 // 1.3.1 Teoretické přístupy 34 // 1.3.2 Klinické a neklinické skupiny 35 // 1.4 Obecné mechanismy přenosu 36 // 1.4.1 Mechanismy přenosu u zvířat 37 // 1.4.2 Mechanismus přenosu u lidí 38 // 1.5 Specifické mechanismy 41 // 1.5.1 Hněv a agresivita 41 // 1.5.2 Obranné mechanismy 42 // 1.5.3 Neintegrovaný afekt 44 // 1.5.4 Mlčení 45 // 1.5.5 Emoční odstřižení 45 // 1.5.6 Přehnaná otevřenost 46 // 1.5.7 Protektivita 46 // 1.5.8 Parentifikace 46 // 1.5.9 Legitimizace 47 // 1.5.10 Transgenerační atmosféra 47 // 1.5.11 Změny v Self 47 // 1.5.12 Aktivismus 48 // 1.5.13 Senzitizace 48 // 1.5.14 Optimismus 49 // 1.5.15 Úspěchy a protektivní faktory 49 // 1.6 Podrobnější příklad přenosu - psychopatologie přijímání potravy u druhé a třetí generace po holocaustu 50 // 1.7 Na závěr 56 // 1.7.1 Protipřenos 56 // 1.7.2 Uzdravující spravedlnost 59 // 2 Epigenetická dědičnost traumatu 60 // 2.1 Úvod 60 // 2.2 Molekulární epigenetika 62 // 2.2.1 Histonový kód chromatinu 63 // 2.2.2 Metylace DNA 64 // 2.2.3 Molekuly RNA 64 // 2.2.4 Malá odbočka: projekt ENCODE 65 // 2.3 Epigenetická dědičnost 66 // 2.3.1 Hypotéza šetřivého fenotypu ve vědecké praxi 67 // 2.3.2 Endokrinní disruptory 68 // 2.3.3 Prenatální vlivy: proč je výhodnější experimentovat // se samci? 69 // 2.3.4 Prenatální vlivy a stres 70 // 2.3.5 Postnatální vlivy a válečná traumata 71 // 2.3.6 Postnatální trauma a epigenetika 72 // 2.4 Transgenerační epigenetická dědičnost traumatu 74 // 2.4.1 Strachzvůně 74 // 2.4.2 Trauma ze separace či ztráty rodiče 75 // 2.5 Stres a osa HPA 76 // 2.6 Epigenetické regulace a jejich doipad na mozek 78 //
2.7 Potíže s epigenetickými studiemi 79 // 2.8 Epigenetika jako chybějící článek mezi nature a nurture? 81 // 3 Mezigenerační učení v rodinách 83 // 3.1 Úvod 83 // 3.2 Co je mezigenerační učení 85 // 3.3 Mezigenerační učení jako reakce na společenské změny 86 // 3.3.1 Demografické změny spojené se stárnutím populace 86 // 3.3.2 Proměny tradiční rodiny 87 // 3.3.3 Proměny směrem ke společnosti vědění 88 // 3.4 Související koncepty: mezigenerační kontakty, komunikace, vztahy a solidarita 89 // 3.4.1 Mezigenerační kontakty a jejich přínosy 89 // 3.4.2 Mezigenerační komunikace a vztahy 90 // 3.4.3 Mezigenerační solidarita 92 // 3.5 Kultura rodiny jako podmínka učící se rodiny 94 // 3.5.1 Komunikace v rodině 95 // 3.5.2 Atmosféra v rodině 96 // 3.5.3 Soudržnost v rodině 96 // 3.5.4 Učení v rodině 97 // 3.6 Co říkají respondenti o mezigeneračním učení v rodině 98 // 3.7 Modely učení v rodině 100 // 3.8 Role rodinných edukátorů v mezigeneračním učení 103 // 3.9 Shrnutí a závěr 108 // 4 Kvantitativní a kvalitativní měření transgeneračního přenosu // traumatu 110 // 4.1 Úvod 110 // 4.2 Kvantitativní měření transgeneračního přenosu traumatu 111 // 4.3 Kvalitativní měření transgeneračního přenosu traumatu 118 // 4.3.1 Rozhovor 119 // 4.3.2 Analýza dokumentů 125 // 4.3.3 Genosociogram 126 // 4.3.4 Kvalitativní dotazník 129 // 4.4 Závěr 130 // 5 Holocaust a transgenerační přenos očima psychoanalýzy 132 // 5.1 Zkušenost přeživších 132 // 5.1.1 Co je nevědomí? 133 // 5.1.2 Co jsou psychické obrany? 133 // 5.1.3 Co je psychické trauma? 134 // 5.1.4 Co je narcismus? 137 // 5.1.5 Co je empatie? 137 // 5.2 Zkušenost potomků přeživších 138 // 5.2.1 Co je mentalizace? 139 // 5.3 Psycho-genetické přenášení traumatu a psychoanalýza 142 //
5.3.1 Co je přenos a protipřenos? 143 // 5.3.2 Vliv rodičovské minulosti na potomky 144 // 5.4 Závěr 152 // 6 Migrace, uprchlíci a transgenerační přenos 153 // 6.1 Úvod 153 // 6.2 Propojení traumatizace násilím a smutku z vyhnanství 155 // 6.2.1 Uprchlíci a přistěhovalci v migračním procesu 155 // 6.2.2 Migrace jako ztráta 157 // Obsah // 6.3 Mechanismy transgeneračního přenosu traumatu 159 // 6.3.1 Sdílená afektivní atmosféra 161 // 6.3.2 Příběhy sebe-porozumění 163 // 6.3.3 Kulturní trauma 166 // 6.4 Závěr 169 // 7 Psychoterapeutické směry a transgenerační přenos 171 // 7.1 Léčba předávané traumatické zkušenosti v psychoanalytické // tradici 171 // 7.2 Transgenerační přenos z pohledu jungiánské analytické // psychologie 178 // 7.3 Kognitivně-behaviorální terapie 184 // 7.4 Rodinná terapie 188 // 7.5 Biosyntetická psychoterapie 191 // 7.6 Pesso Boyden System Psychomotor (PBSP) 195 // 7.7 Transakční analýza 202 // 7.8 Psychodynamická imaginativní traumaterapie 206 // 8 Psychoterapie transgeneračního přenosu - praktické zkušenosti 211 // 8.1 Úvod 211 // 8.1.1 Osobní zkušenosti 212 // 8.2 Tři aspekty vědomí 213 // 8.2.1 První aspekt vědomí: prostor mezi terapeutem a klientem 213 // 8.2.2 Druhý aspekt vědomí: intrapsychický prostor // terapeuta 218 // 8.2.3 Třetí aspekt vědomí: prostor pro kontext 229 // 8.3 Závěr 231 // Poděkování 234 // Seznam zdrojů 235 // Autoři a editoři (abecedně) 259 // O projektu 262
cnb003520206

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC