Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(3) Půjčeno:3x 
BK
Vydání první
V Praze : Pasparta, 2023
111 stran : 1 ilustrace ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-88429-64-7 (brožováno)
Obsahuje bibliografii
Publikace se zabývá aplikováním her a využitím gamifikace ve školním prostředí. Přináší praktické návody a v širších souvislostech popisuje, jakým způsobem lze pomocí her a herních prvků zvýšit motivaci studentů v rámci výuky i nad její rámec..
001941957
1. Úvodní slovo 7 // 2. Škola hrou 8 // 3. Herní metodiky ve výuce 9 // 3.1. Gamifikace 9 // 3.2. Výuka pomocí didaktických her (game-based learning) 9 // 3.3. Vážná hra (serious game) 9 // 4. Všichni hrajeme hry 11 // 4.1. Co je to sociální skupina? 11 // 4.2. Co je to ludologie? 12 // 4.3. Proč a jak vzniklo hraní 12 // 5. Typy hráčů, co je motivuje a jak s nimi pracovat 15 // 5.1. Vybrané typologie hráčů 15 // 5.1.1. Typy narušitelů 16 // 5.1.2. Jak lze s narušiteli pracovat 17 // 5.2. Oblasti motivace hráčů 18 // 5.3. Možnosti motivace a oblasti využití herních prvků ve výuce 18 // 6. Nastavení prostředí, kde hra funguje jako nástroj edukace/výchovy 20 // 6.1. Koncept rozdílných cest učení 21 // 6.2. Jak herní prvky pracují s vnitřní a vnější motivací 21 // 6.3. Stres 22 // 6.3.1. Jak pracovat s "přínosnou hladinou stresu" 23 // 6.4. Nastavení prostředí vedoucího k sebeúctě 23 // 6.5. Sociální nepohoda 24 // 6.5.1. Co je sociální nepohoda 24 // 6.5.2. Vyrovnávání se se sociální nepohodou 27 // 6.6. Sociální pohoda 28 // 6.6.1. Co je sociální pohoda 28 // 6.6.2. Aplikování sociální pohody 32 // 6.6.2.1. Sociální bezpečí 33 // 6.6.2.2. Respektující prostředí 35 // 6.6.2.3. Férovost a charakternost 37 // 6.6.2.4. Autonomie 40 // 6.6.2.5. Budování silných emočních vztahů 42 // 7. Zdařilá sociální pohoda ve školním prostředí 47 // 7.1. Co je to flow 47 // 7.2. Co se děje v našem mozku během flow? 48 // 7.3. Jak dojít k flow? 49 // 8. Obtížnost her 51 // 8.1. Individuální dopady zvolené obtížnosti na konkrétní žáky 51 // 8.2. Koeficient Elo 52 // 8.3. Metody, jak nastavit vhodnou obtížnost 53 // 9. Pochvala 54 // 9.1. Jak pochvala funguje 54 // 9.2. Tipy, jak chválit 56 // 9.3. Jak podpořit kreativitu? 56 //
10. Reflexe v zážitkové pedagogice a hrách 58 // 10.1. Reflexe jako nástroj učení 58 // 10.2. Kolbův cyklus učení 59 // 10.3. Třífázový model učení E-U-R 60 // 10.4. Příprava na reflexi 60 // 10.5. Verbální metody reflexe 62 // 10.6. Technické metody reflexe 63 // 10.7. Emoční metody reflexe 64 // 10.8. Kreativní metody reflexe 65 // 10.9. Shrnující metody reflexe 65 // 11. Přehled herních prvků 68 // 11.1. Příběh 68 // 11.2. Úkoly 69 // 11.3. Odměňování 70 // 11.4. Obdarovávání 71 // 11.5. Vizualizace postupu 72 // 11.6. Tajemná truhla 73 // 11.7. Sbírání sad 74 // 11.8. Limity 74 // 11.9. Souboj se silným protivníkem, překonávání překážek 75 // 11.10. Zpětná vazba 76 // 11.11. Svobodná volba 76 // 11.12. Úrovně (levely) 77 // 11.13. Boostery a vylepšení 78 // 11.14. Tvorba postavy 79 // 11.15. Odznaky, trofeje a medaile 80 // 11.16. Žebříčky 81 // 11.17. Body 82 // 12. Základní rámec implementace gamifikačních prvků ve škole 83 // 12.1. V čem má použití her a herních prvků v edukačním procesu pomoci 83 // 12.2. Typologie hráčů ve třídě 84 // 12.3. Kde přesně je vhodné hry a herní prvky použít a jaké jsou jejich možnosti a omezení 85 // 12.4. Tvorba gamifikačního plánu 85 // 12.5. Získávání a testování zpětné vazby 87 // 12.6. Implementace změn 89 // 13. Hry a podpůrné nástroje 90 // 13.1. Využití a výběr her ke konkrétnímu účelu 90 // 13.2. Přizpůsobení hry konkrétním požadavkům, podmínkám a omezením. . 91 // 13.3. Metodické karty 92 // 13.4. Online pomůcky 92 // 13.5. Příklady her 94 // 14. Časté překážky a obavy při zavádění gamifikace do výuky // a cesty k jejich překonání 97 // 14.1. Obavy 97 // 14.2. Překážky 98 // 15. Rozhovory s učiteli 99 //
15.1. Kde vidíte největší přínosy použití her a herních prvků v praxi učitele? 99 // 15.2. Kde naopak spatřujete omezení, problémy nebo nedostatky využití her a herních prvků ve školním prostředí? 99 // 15.3. Kdy je podle vašich zkušeností vhodné hry a herní prvky využít? Kdy je naopak lepší zvolit jiné metody? 100 // 15.4. Jaké jsou reakce žáků a jak se zapojují do aktivit v situaci, kdy používáte hry a herní prvky? 101 // 15.5. Jaké herní prvky a hry konkrétně používáte a k čemu? 101 // 15.6. Jaké byly vaše začátky v oblasti využití her a herních prvků?.102 // 15.7. Jaké byly vaše obavy? 103 // 15.8. Co dnes děláte nebo byste dělal/a jinak při využívání her a herních prvků ve škole / ve výuce? 103 // 15.9. Co vás v průběhu používání her a herních prvků ve výuce / ve škole nejvíce překvapilo? 104 // 15.10. Napadá vás ještě něco z vaší praxe, co byste rád/a čtenářům předal/a v rámci tématu a ještě to tu nezaznělo? 104 // Medailonky autorů 105 // Zdroje 107
cnb003525034

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC