Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci pro Centrum kulturálních, mediálních a komunikačních studií při Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci, 2014
Úvodem: Prolegomena k další estetice informace ...7 // I. ...13 // Obliterační efekty hry ...24 // Figurální řeč ...29 // Arbitrárnost informace ...34 // Vědomí: něco jako oscilující světelný kužel ...40 // Aproximativní vědomí a faneron ...45 // Struktura peirceho faneronu ...47 // Diplastie: po dezabsurdizaci absurdna a zpět ...50 // Estetika informace a magie sítě ...55 // II. ...61 // Primáty a primáti ...65 // Mediální versus behaviorální ...68 // III. ...71 // Selektivní percepce ...78 // Média jako biologický program ...80 // Nadrealismus prsu Tiresiova ...84 // IV. ...87 // Psychický útvar, epifenomén a emergentní „geometrie" ...91 // Stabilita a variabilita predikace ...98 // Jákobův žebřík fabulace ...106 // V. ...109 // Narativita jako projekce hodnot ...114 // Služčino puklé zrcátko ...119 // VI. ...121 // Paradigmatická/syntagmatická reminiscence ...124 // Síťová auctoritas - zóna intoxikace ...127 // Legenda jako instrukce a sémiotický generátor identity ...129 // Ideologie jako dynamika veřejného mínění ...131 // Mýtus-mezi ideologií, legendou a obcováním ...134 // Místo závěru ...137 // Literatura ...139 // Rejstřík jmenný ...i45 // Seznam schémat ...i49 // Resumé ...151 // Resumé ...153 // English summary ...i57 // Resume auf deutsch ...161 // Résumé en franqais ...165 // Resume en espaňol ...169 // Russkoje rezjume ...173