Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 23.12.2023. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
Druhé, upravené vydání
[Praha] : Karolinum, 2023
1 online zdroj (270 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-246-5514-7 (online ; pdf)
ISBN 978-80-246-5498-0 (print)
Monografie se soustředí na oblast krizového řízení, která je v České republice legislativně ukotvena; vychází z potřeby přípravy obyvatelstva České republiky jak na nevojenské, tak i na vojenské krizové situace. Ukazuje, jaký je současný stav krizové legislativy, případně jaké jsou další záměry jejího zdokonalování na počátku 21. století.
001942540
Úvod 9 // 1. Bezpečnostní politika ČR 11 // 1.1 Historická reflexe bezpečnostní politiky 11 // 1.2 Východiska bezpečnostní politiky 13 // 1.3 Bezpečnostní zájmy 14 // 1.4 Bezpečnostní prostředí 16 // 1.4.1 Strategický kontext 16 // 1.4.2 Nej významnej ši trendy a faktory 17 // 1.4.3 Bezpečnostní hrozby 20 // 1.5 Strategie prosazování bezpečnostních zájmů 22 // 1.5.1 Kolektivní rozměr zajištění obrany a bezpečnosti 22 // 1.5.2 Strategie prevence a potlačování bezpečnostních hrozeb 24 // 1.5.3 Ekonomický rámec zajištění bezpečnostních zájmů 31 // 1.5.4 Institucionální rámec zajištění bezpečnosti 33 // 1.6 Bezpečnostní systém České republiky 34 // 1.7 Závěr 37 // 2. Vliv terorismu na krizové řízení ČR 39 // 2.1 Úvodní slovo k problematice terorismu 39 // 2.2 O terorismu 41 // 2.2.1 Typologie terorismu 43 // 2.2.2 Tendence mezinárodního terorismu posledních let 50 // 2.2.3 Současný stav mezinárodního terorismu 53 // 2.2.4 Terorismus a Česká republika 55 // 2.3 Ochrana kritické infrastruktury 77 // 2.3.1 Identifikace kritické infrastruktury 77 // 2.3.2 Počátky problematiky kritické infrastruktury 79 // 2.3.3 Integrační snahy EU v oblasti KI na počátku 21. století 80 // 2.3.4 Nebezpečí propojenosti KI spojená s moderní společností 83 // 2.3.5 Základní funkce státu nebo kritická infrastruktura (dilema ČR) 87 // 2.3.6 Kritická infrastruktura a ČR 89 // 2.3.7 KI a její vývoj v České republice 90 // 2.3.8 Současný stav kritické infrastruktury v ČR 92 // 2.3.9 Terorismus a KI v ČR 96 // 2.3.10 Ochrana KI v ČR 98 // 2.3.11 Přístup vybraných členských států EU k problematice kritické infrastruktury 104 // 2.4 Závěr 107 // 3. Řešení nevojenských krizových situací 109 // 3.1 Úvod 109 // 3.2 Vznik integrovaného záchranného systému 110 //
3.3 Nevojenské krizové řízení 112 // 3.4 Cvičení orgánů krizového řízení 130 // 3.4.1 Obsahové zaměření cvičení 132 // 3.4.2 Druhy cvičení orgánů krizového řízení 133 // 3.4.3 Cvičící orgány 133 // 3.4.4 Odpovědnost za přípravu a provedení cvičení 134 // 3.4.5 Zásady přípravy cvičení 134 // 3.4.6 Realizace cvičení 137 // 3.4.7 Provedená a připravovaná cvičení orgánů krizového řízení v ČR 138 // 3.5 Závěr 141 // 4. Hospodářská opatření pro krizové stavy 143 // 4.1 Úvod 143 // 4.2 Základní pojmy 143 // 4.3 Systém hospodářských opatření pro krizové stavy 144 // 4.3.1 Systém nouzového hospodářství 146 // 4.3.2 Systém hospodářské mobilizace 147 // 4.3.3 Státní hmotné rezervy 148 // 4.3.4 Regulační opatření 148 // 4.4 Závěr 149 // 5. Přístup k řešení mimořádných událostí 151 // 5.1 Úvod 151 // 5.2 Legislativní normy pro mimořádné události 153 // 5.3 Postavení a úkoly krajů a obcí při přípravě na mimořádné události // a při provádění záchranných a likvidačních prací (aplikace zákona o IZS) 157 // 5.3.1 Orgány kraje 157 // 5.3.2 Orgány obce s rozšířenou působností a orgány obce 159 // 5.4 Prováděcí předpisy k zákonu o integrovaném záchranném systému 161 // 5.5 Záměr novely zákona o integrovaném záchranném systému 162 // 5.6 Závěr 163 // 6. Krizové plánování 165 // 6.1 Úvod 165 // 6.2 Krizové plány a plány krizové připravenosti 166 // 6.3 Plánování obrany 174 // 6.4 Závěr 175 // 7. Pojetí ochrany obyvatelstva 177 // 7.1 Úvod 177 // 7.2 Úloha a místo IZS a HZS v systému ochrany obyvatelstva 180 // 7.3 Koncepce ochrany obyvatelstva 181 // 7.3.1 Varování obyvatelstva 182 // 7.3.2 Kritická infrastruktura 182 // 7.3.3 Požadavky z hlediska ochrany obyvatelstva 183 //
7.3.4 Připravenost obyvatelstva 183 // 7.3.5 Kolektivní a individuální ochrana obyvatelstva 184 // 7.3.6 Vzdělávání v oblasti ochrany obyvatelstva 187 // 7.4 Závěr 190 // 8. Vliv NATO na krizové řízení v ČR 193 // 8.1 Úvod 193 // 8.2 Vznik Severoatlantické aliance - NATO 193 // 8.3 Hlavní úkoly aliance 195 // 8.4 Vyčleňování sil Armády České republiky pro operace NATO 197 // 8.5 Zahraniční mise 198 // 8.6 Problematika kritické infrastruktury v NATO 203 // 8.7 Závěr 203 // 9. Vliv Evropské unie na krizové řízení v ČR 205 // 9.1 Historie vstupu ČR do EU 205 // 9.2 Lisabonská smlouva - smlouva pro 21. století 206 // 9.3 Společná zahraniční bezpečnostní politika EU 207 // 9.3.1 Česká republika a společná zahraniční bezpečnostní politika 210 // 9.3.2 Rozhodovací orgány EU v rámci Společné zahraniční // a bezpečnostní politiky 215 // 9.4 Evropská obranná agentura 216 // 9.5 Problematika kritické infrastruktury v EU 217 // 9.6 Závěr 218 // 10. Financování krizových stavů a obnovy území v ČR 219 // 10.1 Úvod 219 // 10.2 Legislativa a základní pojmy 220 // 10.3 Rozpočtový proces a rozpočtová pravidla ČR 221 // 10.4 Rozpočty územních samosprávných celků 231 // 10.5 Další legislativa důležitá pro financování krizových stavů // a obnovu území 233 // 10.6 Finanční nástroje využité při povodních v roce 2002 239 // 10.6.1 Národní zdroje a programy 239 // 10.6.2 Využití prostředků z Fondu solidarity Evropské unie 244 // 10.7 Závěr 248 // Závěr 249 // Summary 253 // Použitá literatura 255 // Rejstřík 266

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC