O autorovi VI // Předmluva Dr. Clarence Emslieho VIII // Předmluva Michaela Dohertyho X // Úvod XII // Co najdete v této knize XIV // Kapitola 1 Styl psaní obchodní korespondence 1 // 1. Myslete na cil, čtenáře a obsah 4 // 2. Pište krátké věty // 3. Pište pozitivně // 4. Používejte spojovací slova 9 // 5. Používejte jednoduchá a dobře známá slova 13 // 6. Pasivní tvary používejte jen pro specifické příležitosti // 7. Označujte jednotlivé body a číslujte výčty 20 // 8. Efektivně využívejte tabulky a grafy 23 // 9. Pište neosobně, když vyjadřujete mínění či názor 29 // 10. Nepoužívejte zastaralá slovní spojení 30 // 11. Neopakujte se 33 // 12. Neměňte slovesa na podstatná jména 34 // Kapitola 2 Interní zprávy 37 // 1. Záhlaví 40 // 2. Úvod 40 // 3. Hlavní část 41 // 4. Shrnuti 42 // 5. Závěr 42 // 6. Kopie 43 // Běžné typy zpráv 45 // 1. K předání informace 45 // 2. K žádosti 46 // 3. K předání instrukcí 47 // 4. K doporučení 48 // 5. K odpovědi 49 // 6. Ke stížnostem 50 // 7. K připomenutí 51 // 8. K uznání 52 // Kapitola 3 Obchodní e-maily 55 // 1. Srozumitelně vyplňujte řádek „předmět" v záhlaví 58 // 2. Používejte odesílání formou kopií 60 // 3. Používejte funkci „automatická odpověď’ 61 // 4. Dlouhé texty posílejte jako přílohu 62 // 5. Vaše zpráva by měla být krátká a výstižná 63 // 6. Nepoužívejte e-mail v případě, že potřebujute okamžitou reakci či odpověď 63 // 7. Používejte kontrolu pravopisu 64 // 8. Pište zdvořile 65 // 9. Pokud je to nutné, popište postup 66 // 10. Zřetelně se identifikujte 67 // 11. Nepoužívejte příliš mnoho zkratek 68 // 12. Nepište celý text velkým písmem 69 // Kapitola 4 Běžné chyby 73 // Kapitola 5 Užitečné obchodní fráze 97 // 1. Odkaz na předchozí komunikaci 100 // 2. Žádosti 102 //