Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
Vydání první
Praha : Univerzita Karlova, Nakladatelství Karolinum, 2023
547 stran : ilustrace ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-246-5334-1 (brožováno)
Obsahuje bibliografické odkazy, bibliografii a rejstříky
Publikace se věnuje přípravnému vzdělávání učitelů anglického jazyka, pojednává však zejména o využití videozáznamů reálné výuky v rámci tzv. videoklubů jako součásti oborově didaktické přípravy..
001946541
Poděkování 9 // Předmluva 10 // ČÁST 1 // PROFESNÍ ROZVOJ (BUDOUCÍCH) UČITELŮ (NEJEN) ANGLICKÉHO JAZYKA // 1. Úvodem kapitoly úvodní 15 // 1.1 k učitelství 15 // 1.2 k učitelství cizích jazyků 20 // 1.3 k přípravnému vzdělávání učitelů 35 // 2. Mind the gap - teorie, praxe a reflexe v přípravném vzdělávání // učitelů 41 // 2.1 Vnitřní motivace jako podmínka nutná 42 // 2.2 Reflexe jako prostředek profesního rozvoje 46 // 2.3 Reflexe jako zdroj rozvoje poznání 54 // 2.3.1 Procesy profesního učení a povaha znalostí 62 // 2.3.2 Role profesního jazyka 68 // 2.3.3 Rozvoj znalostí pro praxi - integrace teorie a praxe 72 // Role didakticko-metodických textů v konstruování praktických znalostí // učitelů cizích jazyků 79 // 2.4 Didaktická znalost obsahu jako klíčová složka znalostní báze učitelství 80 // 2.4.1 Znalostní báze učitelství 81 // Znalostní báze učitelů cizích jazyků 84 // 2.4.2 Didaktická znalost obsahu 91 // Povaha didaktické znalosti obsahu 92 // Konceptualizace didaktické znalosti obsahu 95 // Konsenzuální model didaktické znalosti obsahu v kontextu profesních // znalostí a dovedností učitele 101 // Implikace pro přípravné vzdělávání učitelů 104 // 3. Profesní vidění v kontextu profesionality 111 // 3.1 Vidění v souvislostech - profesní vědění, profesní jednání, profesní vidění. 112 // 3.2 Profesní vidění 114 // 3.2.1 Komplexnost profesního vidění 115 // 3.2.2 Souvztažnost profesního vidění a znalostí učitelů 122 // 3.2.3 Oborovost profesního vidění 125 // 3.2.4 Zaměřenost profesního vidění 127 // 3.2.5 Profesní vidění v různých fázích profesního rozvoje 131 // Profesní vidění studentů učitelství a učitelů vs. profesní vidění // vzdělavatelů učitelů a výzkumníků 132 //
3.2.6 Profesní vidění učitelů v roli aktéra či pozorovatele: profesní vidění // v akci vs. profesní vidění o akci 133 // 3.2.7 Profesní vidění učitelů v roli pozorovatele vlastní výuky vs. cizí výuky. 135 // 3.2.8 Rozvíjení profesního vidění 139 // Nepřímé pozorování výuky a její reflexe 143 // Filozofie sdílení 147 // ČÁST2 // VIDEOKLUBY JAKO SOUČÁST DIDAKTIKY ANGLICKÉHO JAZYKA // 4. Videokluby 153 // Design videoklubů 154 // 4.1 Obecná struktura videoklubů 155 // 4.1.1 Videokluby formou smíšeného vzdělávání 155 // 4.1.2 Struktura a průběh videoklubů 156 // 4.2 Výuková a organizační část videoklubů 157 // 4.2.1 Videointervence 158 // Cizí video 159 // Vlastní video 160 // 4.3 Videoklub 1 162 // 4.3.1 Videoklub 1a 162 // 4.3.2 Videoklub 1b 163 // Shrnutí - úvahy mezi Videokluby 1 a Videokluby 2 164 // 4.4 Videoklub 2 165 // 4.4.1 Videoklub 2a a Videoklub 2b - podobnosti a rozdílnosti 167 // Shrnutí - úvahy nad videokluby 169 // ČÁST 3 // VÝZKUMNÁ ZPRÁVA O PRŮBĚHU A VÝSLEDCÍCH VIDEOKLUBŮ // Než přistoupíme ke čtení - rozcestník čtenáře 181 // 5. Výzkumné cíle 183 // 6. Výzkumná metodologie 187 // 6.1 Výběr a popis výzkumného vzorku 188 // 6.2 Sběr dat aneb kudy k cíli 192 // 6.2.1 Metody sběru dat 192 // 7. Tři výzkumné sondy 199 // 7.1 Povaha profesního vidění 200 // 7.1.1 Cíl a výzkumné otázky 200 // 7.1.2 Zdroje dat a použité analytické postupy 201 // 7.1.3 Výsledky 209 // 7.1.4 Shrnutí a interpretace výsledků - pohled z ptačí perspektivy 211 // Zaměřeno na učitele 212 // Zaměřeno na žáka 216 // Zaměřeno na tvůrce kurikula 218 // Zaměřeno na pozorovatele videa 220 // Zaměřeno na obora oborovou didaktiku 220 // Zaměřeno na pedagogiku 223 // Zaměřeno na klima třídy 225 // Zaměřeno na řízení třídy 226 //
Zaměřeno na popis 228 // Zaměřeno na hodnocení 229 // Zaměřeno na vysvětlení 233 // Zaměřeno na teoretizace 236 // Zaměřeno na alterace 238 // Zaměřeno na predikce 240 // Zaměřeno na míru konkrétnosti (a obecnosti) výroků 241 // 7.1.5 Co říci závěrem aneb videokluby jako most mezi teorií a praxí 243 // 7.2 Povaha oborově didaktických aspektů profesního vidění 247 // 7.2.1 Cíl a výzkumné otázky 248 // 7.2.2 Zdroje dat a použité analytické postupy 249 // 7.2.3 Výsledky 258 // Všímání si expertních jevů 260 // Všímání si charakteristik expertních jevů a jejich souladu s experty.. 265 // Kazuistika studentky Agáty 279 // 7.2.4 Shrnutí a interpretace výsledků - obsahově zaměřený přístup // v zrcadle analýzy obsahu 292 // 7.3 Povaha komunikace 297 // 7.3.1 Cíl a výzkumná otázka 298 // 7.3.2 Zdroje dat a použité analytické postupy 298 // 7.3.3 Výsledky 300 // Zapojení studentek do diskuse 300 // Výskyt a charakter hodnocení viděného, navrhování alterací a predikcí. 302 // ňeč ideí 307 // 7.3.4 Shrnutí a interpretace výsledků - Kdopak to mluví? 312 // 8. Shrnutí a diskuse výsledků - tři kamínky do mozaiky 325 // 8.1 Shrnutí výsledků 326 // Videozáznamy cizí výuky - videokluby skupiny (a) 326 // Videozáznamy vlastní výuky - videokluby skupiny (b) 328 // Metafory - subjektivní vnímání videoklubů studentkami 331 // 8.2 Diskuse výsledků 332 // Závěrem - od praxe k teorii aneb cesta tam a zase zpátky 337 // Závěry 338 // Typ použitých videozáznamů a nastavení úkolů k domácím přípravám hraje roli 338 // Účastníci videoklubů hrají roli 339 // Povaha komunikace ve skupině a faktor času hrají roli 340 // Subjektivní vnímání videoklubů studentkami hraje roli 340 // Rozmanitost a komplementarita výzkumných přístupů hraje roli 341 //
Videokluby hrají v rozvoji (nejen) profesního vidění pozitivní roli 342 // Omezení výzkumu a výhledy do budoucna 342 // English summary 347 // Literatura 351 // Přílohy 387 // Příloha 1: Videozáznamy využité ve Videoklubu 1a 388 // Příloha 2: Videozáznamy využité ve Videoklubu 1b 393 // Příloha 3: Interkulturní komunikační kompetence ve Videoklubu 2 397 // Příloha 4: Videozáznamy využité ve Videoklubu 2 403 // Příloha 5: E-mailová zpětná vazba 408 // Příloha 6: Výsledky kvantitativní analýzy dat 410 // Příloha 7: Výsledky kvalitativní analýzy dat 447 // Jmenný rejstřík 535 // Věcný rejstřík 543
cnb003536260

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC