Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 10.02.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
EB
1. vydání
Olomouc : Univerzita Palackého v Olomouci, 2023
301 stran : barevné ilustrace ; 21 cm
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 

objednat
ISBN 978-80-244-6336-0 (brožováno)
ISBN 978-80-244-6337-7 (online ; pdf)
Nad názvem: Univerzita Palackého v Olomouci, Pedagogická fakulta, Ústav speciálněpedagogických studií
Obsahuje bibliografii
České a anglické resumé
001946642
Úvod 9 // 1 Bezpečnost osob se sluchovou vadou 15 // 1.1 Úvod - bezpečnost a bezpečí 15 // 1.2 Domácí prostředí 18 // 1.3 Pracovní prostředí 19 // 1.3.1 Komunikace se spolupracovníky 19 // 1.4 Bezpečná škola 21 // 1.5 Životní situace 25 // 2 Bezpečnost osob se zrakovým postižením 27 // 2.1 Bezpečnost v kontextu prostorové orientace 29 // 2.2 Otázky bezpečnosti v kontextu užívání zachovaného // zrakového potenciálu 39 // 2.3 Psychosociální rozměr bezpečnosti 45 // 2.4 Kompenzace zrakové ztráty v kontextu bezpečnosti 48 // 2.5 Otázky bezpečí a potenciální zranitelnosti osob se zrakovým postižením 50 // 2.6 Kyberbezpečnost a osoby se zrakovým postižením 54 // 2.7 Otázky bezpečnosti a bezpečí osob se zrakovým postižení ve výzkumných koncepcích 56 // 3 Bezpečnost osob s omezením hybnosti 60 // 3.1 Komunikace s lidmi s omezením hybnosti 60 // 3.2 Násilná činnost páchaná na lidech s omezením hybnosti // a možnosti jejich sebeobrany 62 // 3.3 Bezpečnost architektonického prostředí a pohybu na elektrickém vozíku 66 // 4 Bezpečnost osob s narušenou komunikační schopností 71 // 4.1 Bezpečnost z pohledu profese logopéda 71 // 4.2 Pomůcky, jejich aplikace a bezpečnost v konceptu logopedické intervence 73 // 4.3 Prostředí logopedické intervence 74 // 4.4 Bezpečnost v kontextu telepractice - distančního způsobu vedení logopedické intervence 76 // 4.4.1 Otázka bezpečnosti v kontextu virtuálního světa 76 //
4.4.2 Otázka bezpečnosti prostředí v telepractice 78 // 4.4.3 Standardy, kompetence a etické postupy 80 // 4.5 Subjektivní pocit bezpečí jedince s narušenou komunikační schopností 83 // 4.6 Bezpečnost z pohledu vybraných diagnóz 84 // 4.6.1 Dysfagie jako riziko ohrožující bezpečnost jedince 84 // 4.6.2 Koktavost jako diagnóza ovlivněná psychickou tenzí 86 // 5 Bezpečnost osob s mentálním postižením 89 // 5.1 Trénink sociálního fungování 89 // 5.2 Sexualita 92 // 5.3 Lidé s mentálním postižením jako oběti trestné činnosti 98 // 6 Bezpečnost osob s poruchou autistického spektra 102 // 6.1 Prostředí a pomůcky 106 // 6.2 Sexuální bezpečnost 110 // 7 Bezpečnost osob s duševním onemocněním 113 // 8 Bezpečnost osob se specifickými poruchami učení 124 // 8.1 Výzkum interakce rodinného a školního prostředí na psychiku // a chování jedince s SPU 136 // 9 Bezpečnost dětí se zdravotním postižením z pohledu rodičů 142 // 10 Empirická sonda do oblasti bezpečnosti osob se specifickými potřebami 148 // 11 Cílová skupina a design výzkumu 149 // 11.1 Polostrukturované rozhovory 150 // 11.1.1 Základní charakteristika participantů polostrukturovaných rozhovorů 152 // 11.2 Případová studie 161 // 12 Analýza a interpretace 163 // 12.1 Bezpečnost v kontextu osob se sluchovou vadou 163 // 12.1.1 Případ Lukáš - sluchová vada 167 //
12.2 Bezpečnost v kontextu osob se zrakovým postižením 175 // 12.2.1 Případ - Nela s retinopatií nedonošených 179 // 12.3 Bezpečnost v kontextu osob s omezením hybnosti 185 // 12.3.1 Případ - sourozenci se svalovou dystrofií 191 // 12.4 Bezpečnost v kontextu osob s narušenou komunikační schopností 197 // 12.4.1 Případ Petra - narušená komunikační schopnost 202 // 12.5 Bezpečnost v kontextu osob s mentálním postižením/ poruchami autistického spektra 206 // 12.5.1 Případ - Jiří s Aspergerovým syndromem, chronickou depresí a generalizovanou úzkostnou poruchou 209 // 12.6 Bezpečnost v kontextu osob s duševním onemocněním 214 // 12.6.1 Případ Lenka - generalizovaná úzkostná porucha 218 // 12.7 Bezpečnost v kontextu osob se specifickými poruchami učení 224 // 12.7.1 Případ Zora - specifické poruchy učení 229 // Obsah // 7 // 13 Bezpečnost osob se specifickými potřebami očima studentů PdF UP v Olomouci 235 // 13.1 Analýza a interpretace - studenti oborů se speciální pedagogikou 235 // 13.2 Analýza a interpretace - studenti předmětu speciálněpedagogická propedeutika 243 // 14 "Bezpečnost" jako připravenost k řešení mimořádných situací u osob se zdravotním postižením v rezidenčních sociálních službách výsledky pilotní studie 246 // 15 Diskuze 255 // Závěr 264 // Shrnutí 270 // Summary 271 // Seznam tabulek a obrázků 272 // Seznam použité literatury 275 // Přílohy 299
cnb003535286

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC