Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(3) Půjčeno:3x 
BK
1. vydání
Brno : Masarykova univerzita, 2022
117 stran : ilustrace ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-280-0178-0 (brožováno)
100 výtisků
Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
České a anglické resumé
001946653
Předmluva 5 // Úvod 6 // 1 Filosoficko-teoretická východiska práce 9 // 1.1 Evoluční ontologie 9 // 1.1.1 Problematické rysy evoluční ontologie 11 // 1.2 Ekologická etika 14 // 1.3 Shrnutí 17 // Pedagogická východiska práce // 2.1 Respektující a hodnotová výchova // 2.2 Ekosociální teorie vzdělávání // 2.3 Shrnutí // 19 // 20 // 24 // 3 Vymezení základních konceptů 25 // 3.1 Biofilní (propřírodní) orientace jedince 25 // 3.2 Výchova 26 // 3.3 Environmentální výchova 27 // 3.4 Biofilní výchova 29 // 3.5 Přístup učitele k výchově 31 // 3.6 Shrnutí 32 // 4 Přehled dosavadního stavu poznání 33 // 4.1 Psychologicko-pedagogické aspekty vztahu člověka k přírodě 33 // 4.2 Životní zkušenosti jako motivace biofilního jednání 35 // 4.3 Psychologicko-sociální rovina biofilního jednání (postoje vs. jednání) 41 // 4.4 Environmentální výchova jako prostředek modifikace lidského jednání 44 // 4.5 Shrnutí 46 // 5 Empirická část práce 47 // 5.1 Metodologie výzkumu 49 // 5.2 Narativní přístup 50 // 5.3 Fenomenologický přístup 51 // 5.4 Hermeneutický přístup 52 // 5.5 Soubor respondentů 53 // 5.6 Etické aspekty výzkumu 54 // 5.7 Technika sběru a analýzy dat 54 // 3 // 5.8 Možnosti a limity zvolené metodologie 56 // 5.9 Shrnutí 56 // 6 Výsledky výzkumu 58 // 6.1 Stručné predstavení respondentů 58 //
6.2 Pojetí přírody, člověka a kultury optikou propřírodně // zaměřeného učitele 62 // 6.3 Významné životní skutečnosti ovlivňující propřírodní // zaměření učitele 66 // 6.3.1 Výchova v rodině 66 // 6.3.2 Vliv osob ze širšího okolí 68 // 6.3.3 Individuální životní zkušenost 70 // 6.4 Osobnostní charakteristika propřírodně zaměřeného učitele 73 // 6.4.1 Osobnostní vlastnosti propřírodně zaměřeného učitele 74 // 6.4.2 Životní preference propřírodně zaměřeného učitele 76 // 6.4.3 Postoj propřírodně zaměřeného učitele k sobě samému a světu 78 // 6.5 Pedagogické myšlení propřírodně zaměřeného učitele 80 // 6.5.1 Motivace pro volbu profese/práce s mládeží 80 // 6.5.2 Pojetí školství, environmentální výchovy a učitele 83 // 6.5.3 Pojetí žáka 88 // 6.5.4 Výchovné cíle propřírodně zaměřeného učitele a způsob jejich realizace 91 // 6.6 Shrnutí 93 // 7 Interpretace a diskuse výsledků 95 // 7.1 Biofilní profil učitele 96 // 7.2 Shrnutí 100 // Závěr 102 // Shrnutí 107 // Summary 109 // Použité zdroje 111 // Seznam tabulek, diagramů a schémat 117
(OCoLC)1393197775
cnb003476084

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC