Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 13.07.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(2) Půjčeno:2x 
BK
Vydání první
Brno : JAMU, 2022
384 stran : noty ; 25 cm

objednat
ISBN 978-80-7460-208-5 (brožováno) ISBN !978-80-7460-127-9 (chyb.)
Obsahuje bibliografii, bibliografické odkazy a rejstřík
České a anglické resumé
001951453
Předmluva 9 // I. K univerzálnímu významu klavíru 10 // II. Hudba období baroka 15 // 1. Estetické základy a afektová teorie v hudbě 16 // 2. K počátkům klavírní tvorby v Itálii 19 // 3. Umění Frescobaldiho a následovníků 21 // 4. Rozvoj barokních instrumentálních forem. Podíl tvorby pro klávesové nástroje.24 // 4.1 Vznik suity 24 // 4.2 Vznik fugy 26 // 4.3 Vznik sonáty 27 // III. Domenico Scarlatti (1683-1757) 29 // IV. Georg Friedrich Händel (1685-1759) 34 // V. Johann Sebastian Bach (1685-1750) 37 // 1. Shrnutí Bachova významu pro vývoj hudby 51 // 2. Bachovi synové na úsvitu nového slohu 51 // VI . Osvícenství a klasicismus 55 // 1. Historicko-estetické zásady 55 // 2. Instrumentální hudba klasicismu 57 // 3. Český klavírní klasicismus doma a v cizině 58 // VIL Vídeňské trojhvězdí 76 // 1. Joseph Haydn (1732-1809) 76 // 2. Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791) 80 // 2.1 Klavírní sonáty 82 // 2.2 Klavírní koncerty 86 // 3. Ludwig van Beethoven (1770-1827) 92 // 3.1 32 klavírních sonát 94 // 3.2 Variace 105 // 3.3 Beethovenovy klavírní koncerty 106 // 3.4 K Beethovenovým koncepcím expozičního myšlení 110 // 4. Beethovenovi současníci 114 // VIII. Romantismus 118 // 1. Historicko-estetické základy 118 // 2. Raný německý romantismus 120 // 2.1 Carl Maria von Weber (1786-1826) 121 // 2.2 Franz Schubert (1797-1828) 122 // 2.3 Robert Schumann (1810-1856) 128 // 2.4 Felix Mendelssohn-Bartholdy (1809-1847) 135 // 3. Fryderyk Chopin (1810-1849) 136 // 4. Edvard Hagerup Grieg (1843-1907) 144 // IX. Vývoj klavírní tvorby v novoromantismu 146 // 1. Franz Liszt (1811-1886) 146 // 1.1 Vrcholná klavírní díla Franze Liszta 155 // X. Klasicko-romantická syntéza Johannese Brahmse (1833-1897) 159 // 1.1 Sonáty 161 // 1.2 Variační cykly 164 // 1.3 Klavírní koncerty 165 //
XI. Česká klavírní tvorba v romantismu 169 // 1. Bedřich Smetana (1824-1884) 169 // 1.1 Tvorba se zaměřením k artificiální oblasti 171 // 2. Antonín Dvořák (1841-1904) v klavírní tvorbě 179 // 3. Zdeněk Fibich (1850-1900) 187 // 4. Josef Bohuslav Foerster (1859-1951) 188 // XII. Francouzský klavírní romantismus 189 // XIII. Ruský klavírní romantismus 199 // 1. Anton Rubinstein (1829-1894) 200 // 2. Mocná hrstka 200 // 3. Petr Iljič Čajkovskij (1840-1893) 203 // 4. Alexandr Glazunov a současníci 205 // 5. Sergej Vasiljevič Rachmaninov (1873-1943) 206 // XIV. Pozdní romantikové v klavírních skladbách 210 // 1. Richard Strauss (1864-1949) 210 // 1.2 Max Reger (1873-1916) 211 // 1.3 Ferruccio Busoni (1866-1924) 212 // 1.4 Eugen d’Albert (1864-1932) 212 // 1.5 Z dalších hudebních kultur (výběr klavírních skladeb) 212 // 2. Perspektivy Alexandra Nikolajeviče Skrjabina (1872-1915) na přelomu století.214 // 3. Klavír ve stylových proměnách Karola Szymanowského (1882-1937) 221 // 3.1 Sonáty pro klavír 225 // 4. Ottorino Respighi (1879-1936) 230 // XV. Impresionismus v klavírní tvorbě 232 // 1. Claude Debussy (1862-1918) 233 // 2. Maurice Ravel (1875-1937) 238 // 3. Manuel de Falla (1876-1946) 243 // XVI. Zakladatelé české moderní hudby z Dvořákovy školy 245 // 1. Vítězslav Novák (1870-1949) 245 // 2. Klavír v díle Josefa Suka (1874-1935) 253 // 3. Oskar Nedbal (1874-1930) 259 // XVII. Klavírní technika 20. století 261 // 1. Leoš Janáček (1854-1928) v klavírní tvorbě 261 // 2. Klavír v tvorbě Igora Stravinského (1882-1971) 269 // 3. Progresivní pojetí klavíru Bély Bartóka (1881-1945) 273 // 3.1 Bartók jako klavírní pedagog 279 // 4. Klavírní tvorba Sergeje Prokofjeva (1891-1953) 280 // 4.1 Klavírní sonáty 282 // 4.2 Klavírní koncerty 285 //
5. Klavír v díle Dmitrije Šostakoviče (1906-1975) 289 // 6. Aram Chačaturjan (1903-1978) 294 // XVIII. Klavír v expresionismu Arnolda Schónberga a II. vídeňské školy 297 // 1. Arnold Schónberg (1874-1951) 297 // 2. Alban Berg (1885-1935) 301 // 3. Anton von Webern (1883-1945) 301 // 4. Ernst Křenek (1900-1991) 302 // XIX. Eric Satie a Pařížská Šestka 303 // 1. Eric Satie (1866-1925) 303 // 2. Pařížská Šestka 305 // 2.1 Francis Poulenc (1899-1963) 306 // 2.2 Arthur Honegger (1892-1955) 309 // 2.3 Darius Milhaud (1892-1974) 310 // XX. Nová věcnost v Německu a klavír Paula Hindemitha (1895-1963) 312 // XXL Poslední neoklasik Benjamin Britten (1913-1976) a jeho klavírní přínos 319 // XXII. Mladá Francie a Olivier Messiaen (1908-1992) 323 // 1. Olivier Messiaen 323 // 2. André Jolivet (1905-1974) 329 // 3. Henri Dutilleux (1916-2013) 330 // XXIII. Podíl klavíru v polské Nové hudbě 331 // XXIV. Prínos skladatelů USA pro moderní klavírní tvorbu 334 // XXV. Česká klavírní tvorba 20. století 340 // 1. Z mistrovské třídy Vítězslava Nováka 341 // 2. Ze Sukový mistrovské třídy 345 // 2.1 Bohuslav Martinů (1890-1959) 345 // 2.2 Jaroslav Ježek (1906-1942) 352 // 3. Z kompoziční třídy J. B. Foerstra 356 // XXVI. Slovenská klavírní tvorba první poloviny 20. století 358 // Shrnutí 364 // Poznámka autorů 366 // Summary 367 // Výběr literatury 369 // Jmenný rejstřík 378
(OCoLC)1369541102
cnb003486224

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC