Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 06.01.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
BK
Příručka
Druhé doplněné vydání
Praha : Nadace Pangea, 2023
392 stran : ilustrace (převážně barevné), faksimile ; 19 x 23 cm

objednat
ISBN 978-80-908605-2-0 (brožováno)
Gymnasion ; svazek 13
Chronologický přehled
Obsahuje bibliografie
Průvodce světem zážitkové pedagogiky pro instruktory, lektory, vedoucí dětského oddílu, pracovníky ekocenter či pedagogiky volného času. Naučí vás metodické postupy, jak tvořit kurzy -- od záměru, témat a cíle až po závěrečnou reflexi programů. Ukáže vám, jak vytvářet a uvádět zajímavé hry. Zjistíte, jak lze rozvíjet člověka pomocí her a programů. Poznáte, jak budovat odolnost, vytrvalost, odpovědnost, odvahu u účastníků, jak řešit reflexi programů. Nechybí ani kapitola o pobytu v přírodě a zimním putování a táboření. Kniha byla v roce 2015 zpracována jako interní metodická učebnice pro frekventanty legendárního Instruktorského kurzu Prázdninové školy Lipnice - PŠL. Nakladatelská anotace. Kráceno..
001951707
1-9 // Úvod // Úvodní slovo // Slovníček interních pojmú // Než otočíte další stránku... // Obsah knihy // 10-57 // Naše organizace // 1. Úvodní slovo // 1.1. Jabné aneb poslaní university // 1.2. Jabné 2004 // 2. Kořeny české výchovy v přírodě a zážitkové pedagogiky // 2.1. Junák - český skaut // 2.2. Lesní moudrost // 2.3. Tramping // 2.4. Foglarovy čtenářské kluby // 2.5. Tábornické školy // 3. Vznik zážitkové pedagogiky // 3.1. Kořeny Experimentální období a projekt Gymnasion // 3.2. Porevoluční inspirace Kurt Hahn a Outward Bound // 3.3. Vývoj moderních forem pobytu v přírodě v ČR a zahraničí // 4. Toulky lipnickou minulostí // 5. Etický kodex PŠL // 6. Průběh roku v PŠL // 7. Zdroje informací // 58-91 // Pedagogické a psychologické aspekty práce instruktora // 1. Úvodní slovo // 2. Zážitková pedagogika v kontextu pedagogiky // 2.1. Praxe zážitkové pedagogiky // PŠL = celostní výchova // 2.2. Další modely učení // 3. Několik otázek a odpovědí // 4. Pár slov na cestě výchovy // 5. Vybrané aspekty vývojové psychologie // 6. Stíny práce instruktora // 6.1. Uvědomění stínů // 6.2. Pravidla od zkušeného lektora // 7. Osobnost // 7.1. Osobnost instruktora PŠL // 7.2. Deset smrtelných hříchů instruktora // 8. Zdroje informací 0 // 92-155 // Tvorba kurzu // 1. Úvodní slovo // 2. Východiska tvorby kurzu // 3. Prázdninovková dramaturgie // 3.1. Záměr kurzu // 3.2. Téma kurzu a legenda // 3.2.1. Jaká témata jsou vhodná // 3.2.2. Legenda kurzu // 3.3. Cíle kurzu // 3.3.1. Co je to cíl // 3.3.2. Jak vypadá dobře formulovaný cíl kurzu // 3.3.3. Kolik má být cílů kurzu // 3.4.Cesta od záměru k cílům // 3.5.Kontrola dramaturgického základu kurzu // 3.6. Tvorba scénáře // 3.6.1. Dramaturgické zásady // 3.6.2.Dramaturgické principy //
3.6.3. Dramaturgický klíč // 3.6.4.Vizualizace scénáře // 3.6.5. Od záměru ke scénáři // 4 .Kritéria kvality autorských kurzů PŠL // 5 .Zdroje informací // 156-213 // Programové prostředky // 1. Úvodní slovo // 2. Jdeme na to // 3. Prostředky k dosažení pedagogických cílů // 4. Programové prostředky // 5. Malá úvaha o tom, jak se propracovat k mistrovství // 6. Tvorba cíleně zaměřeného programu, metoda uzlových brainstormingů // 7. Příprava na realizaci programu // 8. Stejný princip + modifikace pravidel = zaměření na jiné cíle // 9. Málo strukturované hry // 10. Triky pro zvýšení účinnosti her a programů // 11. Uvedení a realizace programu na kurzu // 12. Motivace // 13. Závěr // 14. Zdroje informací // 214-251 // Reflexe // 1. Úvod // 2. Co je to reflexe // 3. Druhy reflexe // 4. Jak pracovat s cílem reflexe // 4.1. Zaměření cíle reflexe // 4.2. Změna cíle // 5. Kroky reflexe // 5.1. Vyvětrání emocí // 5.2. Dvě hlavní fáze reflexe // 5.2.1. Fáze ohlížení se za prožitkem // 5.2.2. Fáze změn a přesahů do reálného života // 6. Vedení reflexe // 6.1. Jak reflexi začít // 6.2. Jak formulovat věty // 6.3. Emoční zátěž // 6.4. Když účastníci nemluví... // 7. Jak se připravit // 8. Techniky reflexe // 9. Čtyři zlaté rady na závěr // 252-293 // Praktická dramaturgie // 1. Úvodní slovo // 2. Co dělá instruktor-dramaturg? // 2.1. Klade si otázky // 2.2. Neustále sleduje průběh kurzu // 3. Co vše může ovlivnit autorský kurz? // 3.1. Účastníci // 3.2. Inštruktorský tým // 3.3. Externisté // 3.4. Počasí // 3.5. Místo // 3.6. Finance // 3.7. Materiál // 3.8. Zdraví // 4. Způsoby sledování vývoje kurzu // 5. Co se stalo, když... // 6. Zlatá pravidla praktické dramaturgie // 7. Praktické vychytávky na kurzu // 8. Hledání ideální dramaturgie //
9. Zdroje informací // 294-329 // Vedení týmu // 1. Úvod // 2. Charakteristika týmu // 2.1. Společný cíl // 2.2. Optimální počet členů // 2.3. Otevřený tok informací // 3. Zdravé fungování týmu // 3.1. Týmová dynamika // 3.2. Zpětná vazba // 4. Role šéfa // 4.1. Osobnost šéfa // 4.2. Motivace šéfa // 4.3. Klíčové dovednosti šéfa // 5. Řízení týmu // 5.1. Co všechno šéf řídí // 5.1. Řízení konfliktu v týmu // 5.2. Řízení konfliktu se šéfem // 6. Další týmové role // 6.1. Funkční týmové role // 6.2. Osobnostní týmové role // 7. Sestavování týmu // 8. Co dělat, když... aneb Vychýlení z Adairovy rovnováhy // 9. Zdroje informací // 330-367 // Řízení rizika // 1. Úvodní slovo // 2. Jak řízení rizika souvisí s ostatními kapitolami // 3. Schopnost zvládat riziko je klíčová životní kompetence // 4. Řízení rizika (risk management) // 5. Primárním smyslem řízení rizika je průšvihům předcházet // 5.1. Mapa prevence průšvihu // 5.2. Vokno analytika // 5.3. Ošidná jistota momentů, kdy se "nic neděje" // 6. Když už se něco stane // 7. Kultura sdílení chyby // 7.1. Sdílení chyby // 7.2. Incident report systém // 7.3. Zahradníkův rok // 7.4. Úsudek: zlatý selský rozum // 7.5. A co Outward Bound? // 8. Pasti, pasti, pastičky // 8.1. Kde začneš, tam skončíš // 8.2. Vidím, co vidět chci // 8.3. Opojná zkratka dostupnosti // 8.4. Groupthink: Temná stránka týmové práce // 8.5. Ošidné otázky sdílené odpovědnosti = ono se to / mělo by se... // 8.6. Každý chceme nějakou funkci, ale... // 8.7. Zlomyslná mandle to s námi myslí dobře // 9. Závěrem // 10. Zdroje informací // 368-381 // Pobyt v přírodě // 1. Úvod // 2. Vztah výchovy a přírody // 3. Zdroje informací // 382-392 // O slabikáři // O autorech // Prázdninová škola Lipnice // Badace PANGEA
cnb003525470

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC