Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 22.06.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(3) Půjčeno:15x 
BK
Páté, přepracované vydání
Praha : Portál, 2023
494 stran ; 21 cm

objednat
ISBN 978-80-262-1968-2 (vázáno)
Anglicko-český terminologický slovník
Obsahuje bibliografii a rejstřík
001952239
Poděkování 13 // Slovo úvodem 15 // Předmluva - Začíná nová válka paradigmat? 17 // Poznámka k pátému vydání 23 // 1 Základy metodologie vědy 25 // 1.1 Věda a výzkum 27 // 1.2 Vědecká teorie 29 // 1.3 Metodologie 33 // 1.4 Výzkumný proces 37 // 1.5 Souhrn 42 // 2 Kvantitativní, kvalitativní a smíšený výzkum 43 // 2.1 Kvantitativní výzkum 44 // 2.2 Kvalitativní výzkum 47 // 2.3 Vztah mezi kvalitativním a kvantitativním výzkumem 54 // 2.4 Smíšený výzkum 58 // 2.5 Souhrn 60 // 3 Vývoj kvalitativního výzkumu, školy a teorie 63 // 3.1 Stručná historie kvalitativního výzkumu 63 // 3.2 Kritika kvantitativního přístupu 67 // 3.3 Hermeneutika 70 // 3.4 Fenomenologie 75 // 3.5 Chicagská škola 77 // 3.5.1 Americký pragmatismus 79 // 3.5.2 Symbolický interakcionismus 84 // 3.5.3 Etnometodologie 88 // 3.6 Frankfurtská škola 90 // 3.7 Konstruktivismus 91 // 3.8 Subtilní realismus 97 // 3.9 Konstruktivistický realismus 100 // 3.10 Souhrn 101 // 4 Základní přístupy kvalitativního výzkumu 103 // 4.1 Případová studie 104 // 4.2 Etnografický výzkum 120 // 4.3 Zakotvená teorie 129 // 4.4 Fenomenologické zkoumání 132 // 4.5 Biografický výzkum 134 // 4.6 Zkoumání dokumentů 136 // 4.7 Historický výzkum 140 // 4.8 Akční výzkum 144 // 4.9 Kritický výzkum 145 // 4.10 Souhrn 148 // 5 Návrh plánu výzkumu 149 // 5.1 Zajištění kvality výzkumu 151 // 5.2 Triangulace 153 // 5.3 Způsoby výběru 154 // 5.3.1 Předem daná struktura výběru 155 // 5.3.2 Postupné určení výběrové struktury 155 // 5.3.3 Replikační mnohopřípadové studie 156 // 5.3.4 Doporučení pro volbu výběru 157 // 5.4 Etické otázky výzkumu 159 // 5.4.1 Soukromí 159 // 5.4.2 Informovaný souhlas 160 // 5.4.3 Emoční bezpečí 160 // 5.4.4 Zatajení cílů a okolností výzkumu 160 // 5.4.5 Reciprocita 160 //
5.5 Projekt kvalitativní studie 161 // 5.6 Souhrn 165 // 6 Metody získávání dat 167 // 6.1 Kvalitativní dotazování 170 // 6.1.1 Kvalitativní rozhovor - základní taktiky 172 // 6.1.2 Strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami 179 // 6.1.3 Rozhovor pomocí návodu 180 // 6.1.4 Neformální rozhovor 181 // 6.1.5 Narativní rozhovor 182 // 6.1.6 Fenomenologický rozhovor 186 // 6.1.7 Skupinová diskuse, skupinové interview a vyprávění 188 // 6.1.8 Další techniky dotazování 192 // 6.2 Pozorování 197 // 6.2.1 Zúčastněné pozorování 199 // 6.2.2 Nezúčastnené a strukturované pozorování 207 // 6.2.3 Video jako prostředek získání dat 210 // 6.3 Dokumenty a fyzická data 211 // 6.4 Souhrn 212 // 7 Příprava, kódování a zobrazování dat 215 // 7.1 Techniky transkripce 216 // 7.1.1 Doslovná transkripce 216 // 7.1.2 Komentovaná transkripce 216 // 7.1.3 Shrnující protokol 217 // 7.1.4 Selektivní protokol 218 // 7.2 Návrh kategoriálních systémů 219 // 7.3 Vytváření typologií, ideální typy 220 // 7.4 Zobrazovací prostředky 221 // 7.4.1 Tabulky 222 // 7.4.2 Grafy, mapy, vývojová schémata 224 // 7.5 Rámcová analýza 225 // 7.6 Souhrn 228 // 8 Metody vyhodnocování a interpretace 231 // 8.1 Analýza dat případové studie 233 // 8.1.1 Porovnání se zvolenou konfigurací hodnot 243 // 8.1.2 Vytvoření explanace 243 // 8.1.3 Analýza časové řady 244 // 8.1.4 Porovnávání případů 244 // 8.1.5 Analytická indukce 245 // 8.2 Analýza dat v etnografické studii 247 // 8.3 Zakotvená teorie - metoda analýzy 251 // 8.3.1 Tři druhy kódování 255 // 8.3.2 Poznámkování 263 // 8.3.3 Metodologické problémy při aplikaci 265 // 8.4 Tematická analýza ,268 // 8.4.1 Vymezenídat 269 // 8.4.2 Cojetématem? 270 // 8.4.3 Deník reflexí 270 // 8.4.4 Kroky tematické analýzy 270 //
8.4.5 Shrnutí výhod a nevýhod metody tematické analýzy 279 // 8.5 Další přístupy k analýze dat 280 // 8.5.1 Objektivní hermeneutika 281 // 8.5.2 Hermeneutika autobiografického vyprávění 282 // 8.5.3 Analýza konverzace a analýza diskurzu 285 // 8.5.4 Fenomenologická interpretace 288 // 8.5.5 Analýza záznamu z videa 291 // 8.6 Souhrn 294 // 9 Smíšené strategie 297 // 9.1 Tradiční přístupy 299 // 9.2 Fázové modely (sekvenční a paralelní) 302 // 9.2.1 Simultánní kombinování 303 // 9.2.2 Sekvenční kombinování 303 // 9.3 Jednofázové plány smíšených modelů 307 // 9.4 Integrace smíšených modelů 309 // 9.5 Pragmatismus a smíšené strategie 312 // 9.6 Souhrn 314 // 10 Evaluační výzkum 315 // 10.1 Základní modely evaluačního výzkumu 319 // 10.2 Plánování evaluace 324 // 10.3 Smíšené modely evaluace 326 // 10.3.1 Evaluace zaměřená na uživatele podle Pattona 327 // 10.3.2 Realistická evaluace podle Pawsona a Tilleyho 328 // 10.3.3 Evaluační případová studie podle Yina 329 // 10.4 Typologie evaluací pomocí stromu evaluačních teorií 334 // 10.5 Souhrn 344 // 11 Výzkumná zpráva 347 // 11.1 Základní forma výzkumné zprávy 348 // 11.1.1 Úvod 349 // 11.1.2 Přehled dosavadních poznatků 349 // 11.1.3 Metody 350 // 11.1.4 Výsledky 351 // 11.1.5 Diskuse, shrnující závěry 352 // 11.2 Různé způsoby podání zprávy 353 // 11.2.1 Zpráva o případové studii 353 // 11.2.2 Zpráva o etnografickém výzkumu 355 // 11.2.3 Zpráva o výzkumu pomocí zakotvené teorie 357 // 11.2.4 Zpráva o smíšeném výzkumu 358 // 11.2.5 Zpráva o evaluačním výzkumu 358 // 11.3 Souhrn 364 // 12 Hodnocení kvality výzkumu 367 // 12.1 Kritéria validity podle Maxwella 368 // 12.2 Kritéria validity podle Lincolnové a Guby 370 // 12.2.1 Důvěryhodnost 371 // 12.2.2 Přenositelnost 371 //
12.2.3 Hodnověrnost 371 // 12.2.4 Potvrditelnost 372 // 12.3 Kritéria pro případové studie podle Yina 373 // 12.4 Realistický systém kritérií kvality 374 // 12.5 Souhrn 379 // 13 Systematický přehled, sekundární analýza a metaanalýza 381 // 13.1 Sekundární analýza 383 // 13.2 Využití kvalitativního výzkumu v metaanalýze 384 // 13.3 Systematické přehledy kvalitativního a smíšeného výzkumu 386 // 13.3.1 Kvantitativní obsahová analýza 391 // 13.3.2 Přehled případů 392 // 13.3.3 Rámcová analýza 392 // 13.3.4 Metastudie 393 // 13.3.5 Techniky Milese a Hubermana 394 // 13.3.6 Zakotvená teorie 394 // 13.3.7 Metaetnografie 395 // 13.3.8 Tematická syntéza 397 // 13.4 Realistická syntéza evaluace intervencí 400 // 13.5 Souhrn 404 // 14 Sledování procesu v případové studii 407 // 14.1 Upřesnění 408 // 14.2 Standardy dobrého PT 413 // 14.3 Kauzalita v případových studiích 416 // 14.4 Příčinné mechanismy 417 // 14.5 Tři typy použití PT metody 419 // 14.6 Evidence atesty 421 // 14.7 Postup podle Beache a Pedersena 430 // 14.8 Postup podle Rickse a Liu 432 // 14.9 Omezení metody 437 // 14.10 Souhrn 440 // 15 Interdisciplinární výzkum 441 // 15.1 Definice interdisciplinárního výzkumu 442 // 15.2 Proces interdisciplinárního výzkumu 445 // 15.3 Posouzení kvality interdisciplinárního výzkumu 449 // 15.4 Návrh interdisciplinárního výzkumu a jeho vyhodnocení 450 // 15.5 Souhrn 452 // 16 Informační technologie a informace v kvalitativním výzkumu 453 // 16.1 Vyhledávání informací o kvalitativním výzkumu 453 // 16.2 Organizace a analýza kvalitativních dat pomocí počítače 457 // 16.2.1 Programové systémy 457 // 16.2.2 Kritéria pro výběr programů 458 // 16.2.3 Čtyři způsoby zpracování kvalitativních dat 458 // 16.2.4 Analýza rozhovorů pomocí počítačového programu 463 //
16.3 Zdroje informací 465 // 16.3.1 Výběr z českých a slovenských knižních a časopiseckých titulů 465 // 16.3.2 Databáze kvalitativních výzkumů v České republice // a na Slovensku 466 // 16.3.3 Zdroje na internetu 466 // Stručný výkladový slovník anglických odborných výrazů 469 // Příloha 477 // Literatura 478 // Rejstřík 491

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC