Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 17.02.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
Brno : Masarykova univerzita, 2023
1 online zdroj (77 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-280-0396-8 (online ; pdf)
ISBN 978-80-280-0395-1 (print)
Čemu věřit ve světě, který svým obyvatelům nabízí záplavu informací, názorů a postojů? Disponuje školní vzdělávání nástroji, které umožní se v této záplavě vyznat? Pomůže používání zdravého rozumu v boji proti dezinformacím? A nejsou metafory záplavy a boje použité v předchozích větách jazykovým prostředkem, který posouvá smysl celého sdělení od racionality směrem k emocionalitě? Společnost 21. století se musí vyrovnat s mnoha nástrahami. Jednou z nich je přesycení informacemi, ve kterých se laik téměř nemá šanci vyznat – zároveň je však každý postaven nejen před možnost, ale spíše povinnost vybrat si názorové stanovisko. Ve veřejné diskusi proto často dochází ke zjednodušování, komplexní témata jsou redukována na jednoduché teze a důkladnou analýzu nahrazuje dovětek tl;dr. Too long; didn’t read – příliš dlouhé; nečetl*a jsem.Esej se zabývá otázkou vztahu vzdělávání a hodnot, přičemž na příkladech práce s literárními texty zkoumá, jak rozvíjet porozumění, analytické dovednosti a ochotu vyhýbat se jednoduchým vysvětlením složitých témat..
001954128
7 Předmluva // 9 Kapitola první // Škola, literatura, svět // 17 Kapitola druhá // Teze // 23 Kapitola třetí // Neutralita školství je neuskutečnitelným snem // posttotalitního étosu // 31 Kapitola čtvrtá // Jednoduché myšlení může být špatné myšlení // 41 Kapitola pátá // Je načase dát si pozor na zdravý rozum // 51 Kapitola šestá // Rozumět společnosti nelze přímo, ale skrze metafory // 61 Kapitola sedmá // Nepřestávat myslet, začít důvěřovat // 69 Kapitola osmá // Nevím // 75 Zdroje

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC