Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 18.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
(2) Půjčeno:2x 
BK
Vydání první
Praha : Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2023
342 stran : ilustrace ; 24 cm

objednat
ISBN 978-80-246-5582-6 (brožováno)
Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy
001968941
1. Úvod // 2. Úloha a proces jejího řešení 13 // 2.1 Matematická úloha 14 // 2.2 Model řešení matematické úlohy 15 // 2.2.1 Reusserův model řešení (slovní) úlohy 16 // 2.2.2 Metakognitivní model řešení úlohy 16 // 2.2.3 Syntetizující model procesu řešení úlohy 17 // 3. Předpoklady žáka k řešení úloh 19 // 3.1 Faktory ovlivňující dovednost žáka řešit úlohy 20 // 3.2 Matematická citlivost 24 // 3.2.1 Funkční myšlení 27 // 3.2.2 Geometrická představivost 29 // 3.2.3 Jednoznačnost řešení 34 // 3.2.4 Kombinatorické myšlení 35 // 3.2.5 Vnímání příčinnosti 37 // 3.2.6 Citlivost ke vzorům 38 // 3.3 Matematická tvořivost 52 // 3.3.1 Vymezení matematické tvořivosti // 3.3.2 Proměnné a jejich operacionalizace // 3.4 Počtářská dovednost // 3.5 Čtenářská gramotnost // 3.6 Pracovní paměť // 3.7 Tendence k užití algoritmu // 3.8 Sebeposouzení // 3.9 Motivace k učení se matematice // 4. Metodologie výzkumu 97 // 4.1 Předvýzkum 97 // 4.2 Reflexní pilíře 99 // 4.2.1 Známky 99 // 4.2.2 Matematický klokan 100 // 4.2.3 Matematický výkonový test 101 // 4.2.4 Rozhovor s učitelem 101 // 4.3 Popis výzkumného vzorku 103 // 4.4 Administrace testování 104 // 4.5 Zpracování dat komponent 106 // 4.5.1 Matematická citlivost 107 // 4.5.2 Matematická tvořivost 109 // 4.5.3 Počtářská dovednost 113 // 4.5.4 Čtenářská gramotnost 114 // 4.5.5 Pracovní paměť 114 // 4.5.6 Tendence k užití algoritmu 114 // 4.5.7 Sebeposouzení 115 // 4.5.8 Motivace k učení se matematice 117 // 4.6 Použité statistické metody a vyhodnocení dat 118 // 4.6.1 Položková analýza 118 // 4.6.2 Použité statistické metody 119 // 4.6.3 Kategorizace proměnných pro potřeby statistického zpracování dat 119 // 4.7 Položková analýza 123 // 4.7.1 Matematická citlivost 123 //
4.7.2 Matematická tvořivost 124 // 4.7.3 Počtářská dovednost 124 // 4.7.4 Čtenářská gramotnost 124 // 4.7.5 Pracovní paměť 125 // 5. Výsledky výzkumu 127 // 5.1 Popisná statistika 128 // 5.1.1 Popisná statistika proměnných z komponent 128 // 5.1.2 Popisná statistika vybraných proměnných z reflexních pilířů 135 // 5.2 Vnitřní konzistence nástroje 141 // 5.3 Souvislosti proměnných z komponent a reflexních pilířů 144 // 5.3.1 Souvislosti proměnných z komponent a známek 144 // 5.3.2 Souvislosti proměnných z komponent a Matematického klokana, resp. matematického výkonového testu 150 // 5.3.3 Souvislosti proměnných z komponent a rozhovoru s učitelem 157 // 5.4 Prognostická síla nástroje 163 // 5.4.1 Predikce výsledku žáků v matematickém výkonovém testu 163 // 5.4.2 Predikce známky z matematiky 166 // 5.5 Zajímavé souvislosti mezi proměnnými 169 // 5.5.1 Algoritmus vs. známka z matematiky 170 // 5.5.2 Algoritmus vs. matematický výkonový test 171 // 5.5.3 Algoritmus vs. Matematický klokan 172 // 5.5.4 Algoritmus vs. proměnné matematické tvořivosti 173 // 5.5.5 Dlouhodobá a krátkodobá paměť vs. známky z matematiky, matematický výkonový test, Matematický klokan a počtářská dovednost 176 // 5.5.6 Proměnné pilíře Matematický klokan vs. proměnné geometrická // představivost, dlouhodobá paměť a čtenářská gramotnost 183 // 5.5.7 Proměnná konzistence originality vs. matematický výkonový test, Matematický klokan a pětibodové úlohy Matematického klokana 186 // 5.5.8 Proměnná kombinatorické myšlení vs. matematický výkonový test, Matematický klokan, známky z matematiky a přírodních věd 191 // 5.5.9 Proměnná geometrická představivost vs. matematický výkonový test, Matematický klokan, známky z matematiky a hodnocení geometrické představivosti učitelem //
5.5.10 Přesnost sebeposouzení vs. směr vychýlení // 5.5.11 Přesnost sebeposouzení vs. motivace // 5.5.12 Směr vychýlení vs. motivace // 5.6 Rozdíly mezi gymnazisty a žáky ZŠ // 5.6.1 Výkonové proměnné // 5.6.2 Postojové proměnné // 6. Shrnutí výzkumu a důsledky pro pedagogickou praxi 219 // 6.1 Matematická citlivost // 6.1.1 Funkční myšlení 221 // 6.1.2 Geometrická představivost 222 // 6.1.3 Kombinatorické myšlení 224 // 6.1.4 Vnímání příčinnosti 225 // 6.1.5 Citlivost ke vzorům 227 // 6.2 Matematická tvořivost 228 // 6.3 Počtářská dovednost // 6.4 Čtenářská gramotnost // 6.5 Pracovní paměť // 6.6 Tendence k užití algoritmu // 6.7 Sebeposouzení // 6.8 Motivace k učení se matematice // 7. Závěr 249 // Literatura 253 // Seznam příloh 275 // Přílohy 277 // P1 Výsledná diagnostická sada 277 // P2 Aktivity k rozvoji matematické citlivosti 306 // P3 Didaktické přístupy k matematické tvořivosti 316 // P4 Aktivity pro žáky k posílení čtenářských dovedností ve výuce matematiky 319 // P5 Didaktické přístupy k pracovní paměti 327 // P6 Experimentální heuristické strategie 333
cnb003578209

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC