Úplné zobrazení záznamu

Toto je statický export z katalogu ze dne 04.05.2024. Zobrazit aktuální podobu v katalogu.

Bibliografická citace

.
0 (hodnocen0 x )
EB
EB
ONLINE
V Olomouci : Univerzita Palackého v Olomouci, 2023
1 online zdroj (314 stran)
Externí odkaz    Plný text PDF (Bookport) 
   * Návod pro Bookport 


ISBN 978-80-244-6272-1 (online ; pdf)
ISBN 978-80-244-6271-4 (print)
Kolektivní monografie je zaměřena na zkoumání vybraných fyziologických a patologických mechanismů hlasu, jazyka a řeči v kontextu logopedického, speciálněpedagogického a neurovývojového, psycholingvistického a neurolingvistického bádání. Jedná se o dvanáct vybraných oblastí specifik a odchylek komunikace zahrnujících oblast respirace, fonace a rezonance, artikulace, srozumitelnosti a porozumění řeči, fatických funkcí, lexie a pragmatiky komunikace, a to jak v kontextu jejich vývoje, tak získaných a tzv. symptomatických (sekundárních) poruch řeči..
001969510
Úvod a výzkumná východiska 12 // 1 Přístup k orální motorice v logopedické intervenci z pohledu // speciálního pedagoga - logopeda, logopeda ve zdravotnictví // a klinického logopéda 24 // 1.1 Uvedení do problematiky 24 // 1.1.1 Náhled na problematiku orální motoriky 26 // 1.2 Metodologie a realizace výzkumu 28 // 1.2.1 Výzkumné cíle 28 // 1.2.2 Popis výzkumného souboru a metod 30 // 1.2.3 Analýza výzkumných dat 32 // 1.2.4 Analýza dílčích výsledků 44 // 1.3 Diskuze a závěr 46 // 2 Vývojová jazyková porucha z perspektivy rodiče 48 // 2.1 Uvedení do problematiky 48 // 2.1.1 Terminologie a definice vývojové jazykové poruchy 49 // 2.1.2 Symptomatologie vývojové jazykové poruchy v jazykových oblastech 50 // 2.1.3 Symptomatologie vývojové jazykové poruchy v nejazykových // oblastech 52 // 2.2 Metodologie a realizace výzkumu 54 // 2.2.1 Výzkumnécíle 54 // 2.2.2 Popis výzkumného souboru a metod 55 // 5 // 2.2.3 Analýza výzkumných dat 56 // 2.3 Diskuze a závěr 63 // 2.3.1 Limity výzkumu 66 // 3 Mapování praktického užití terapií zaměřených na inhibici // přetrvávajících primárních reflexů v praxi logopeda // a speciálního pedagoga 68 // 3.1 Uvedení do problematiky 68 // 3.1.1 Terapeutické přístupy zaměřené na inhibici přetrvávajících // primárních reflexů 69 // 3.2 Metodologie a realizace výzkumu 72 // 3.2.1 Výzkumnécíle 72 // 3.2.2 Popis výzkumného šetření a metod 73 // 3.2.3 Analýza výzkumných dat 74 // 3.3 Diskuze a závěr 80 // 4 Zjištění respiračních, artikulačních, hlasových a dalších // změn u předškolních dětí ve vztahu k dlouhodobé převážně orální respiraci i dopadům pandemie covid-19 84 // 4.1 Uvedení do problematiky 84 // 4.1.1 Změny spojené s dlouhodobým dýcháním převážně ústy (orální respirace) 86 //
4.2 Metodologie a realizace výzkumu 88 // 4.2.1 Výzkumnécíle 88 // 4.2.2 Popis výzkumného souboru a metod 91 // 4.2.3 Analýza výzkumných dat 92 // 4.3 Diskuze a závěry 101 // 4.3.1 Limity dílčího výzkumu 103 // 5 Možnosti hodnocení slovní zásoby a porozumění řeči u dětí s PAS 104 // 5.1 Uvedení do problematiky 104 // 5.1.1 Teoretické ukotvení - poruchy autistického spektra 104 // 5.1.2 Verbální chování 108 // 5.1.3 Lexikálně sémantická jazyková rovina 111 // 5.2 Metodologie a realizace výzkumu 113 // 5.2.1 Výzkumné cíle 114 // 5.2.2 Popis výzkumného souboru a metod 115 // 5.2.3 Analýza výzkumných dat 117 // 5.3 Diskuze a závěr 123 // 6 Proměny pragmatické roviny u dětí předškolního věku u vybraných projektivních metod 124 // 6.1 Uvedení do problematiky 124 // 6.1.1 Psychický emoční a sociální vývoj dítěte předškolního věku 126 // 6.1.2 Projektivní techniky u dítěte předškolního věku v kontextu // pragmatické roviny 127 // 6.1.3 Sandtray v projektivních technikách 128 // 6.1.4 Sandtray a dítě ve věku 3-6 let 129 // 6.2 Metodologie a realizace výzkumu 131 // 6.2.1 Výzkumnécíle 132 // 6.2.2 Popis výzkumného souboru a metod 132 // 6.2.3 Analýza metod předvýzkumu 133 // 6.2.4 Analýza výzkumných dat 136 // 6.3 Diskuze a závěry 140 // 7 Tvorba terapeutického materiálu zaměřeného // na porozuměni vět 142 // 7.1 Uvedení do problematiky 142 // 7.2 Metodologie a realizace výzkumu 146 // 7.2.1 Výzkumnécíle 146 // 7.2.2 Výzkumné otázky 146 // 7.2.3 Aplikovaná metodika 147 // 7.2.4 Popis výzkumného souboru a metod 152 // 7.2.5 Analýza výzkumných dat 153 // 7.3 Diskuze a závěr 155 // 8 Porozumění řeči u osob s neurokognitivními poruchami 156 // 8.1 Uvedení do problematiky 156 // 8.1.1 Test porozumění větám 159 //
8.2 Metodologie a realizace výzkumu 161 // 8.2.1 Výzkumnécíle 161 // 8.2.2 Výzkumné otázky 162 // 8.2.3 Hypotézy 162 // 8.2.4 Popis výzkumného souboru a metod 163 // 8.2.5 Analýza výzkumných dat 164 // 8.3 Diskuze a závěr 167 // 9 Hodnocení předvídatelnosti slov - představení dílčí části // projektu sledujícího oční pohyby osob s dyslexií při čtení 171 // 9.1 Uvedení do problematiky 171 // 9.1.1 Predvídatelnost slov 173 // 9.1.2 Východiska aktuální studie 179 // 9.2 Metodologie a realizace výzkumu 180 // 9.2.1 Výzkumný vzorek 180 // 9.2.2 Výzkumný materiál 181 // 9.2.3 Průběh výzkumu 182 // 9.3 Analýza výzkumných dat 182 // 9.4 Diskuze a závěr 184 // 9.4.1 Limity výzkumné studie 185 // 10 Tvorba norem a validace české verze Škály hodnotící srozumitelnost řeči v kontextu 186 // 10.1 Uvedení do problematiky 186 // 10.1.1 Fonologické a artikulační poruchy 186 // 10.1.2 ICS škála a normy 187 // 10.1.3 Východiska aktuální studie- ICS škála v českých // výzkumech 190 // 10.2 Metodologie a realizace výzkumu 191 // 10.2.1 Výzkumnécíle 191 // 10.2.2 Výzkumné otázky 192 // 10.2.3 Hypotézy 192 // 10.2.4 Popis výzkumného souboru a metod 193 // 10.2.5 Analýza výzkumných dat 196 // 10.3 Diskuze a závěr 201 // 10.3.1 Limity výzkumu 204 // 11 Subjektivní hodnocení dysfonie u dospělých osob s astmatem či chronickou obštrukční pulmonální nemocí 205 // 11.1 Uvedení do problematiky 205 // 11.1.1 Dysfonie 205 // 11.1.2 Astma a CHOPN 206 // 9 // 11.1.3 Coronaviry 206 // 11.1.4 Vliv nemoci covid-19 na hlas v rámci jednotlivých stádií tvorby hlasu 208 // 11.1.5 Dysfonie při covidu-19 208 // 11.2 Metodologie a realizace výzkumu 209 // 11.2.1 Výzkumné cíle a hypotézy 209 // 11.2.2 Výzkumný soubor 209 // 11.2.3 Metody sběru dat 210 // 11.2.4 Analýza výzkumných dat 212 //
11.3 Diskuze a závěr 215 // 12 Analýza spontánní řeči u osob s neurodegenerativním onemocněním mozku 218 // 12.1 Úvod do problematiky 218 // 12.2 Metodologie a realizace výzkumu 220 // 12.2.1 Výzkumné otázky 220 // 12.2.2 Výzkumný vzorek 220 // 12.2.3 Charakteristika výzkumného vzorku: 222 // 12.3 Analýza výzkumných dat 224 // 12.4 Diskuze a závěr 230 // Seznam použité literatury 246 // Shrnutí 277 // Summary 278 // Seznam zkratek 279 // Slovníček pojmů 280 // Seznam příloh 293 // Přílohy 294 // Jmenný rejstřík 302 // Věcný rejstřík 303 // Profily autora a spoluautorů 305

Zvolte formát: Standardní formát Katalogizační záznam Zkrácený záznam S textovými návěštími S kódy polí MARC